Reünie Te Elfder Ure

Te Elfder Ure heeft onder de bezielende leiding van dirigent Thom Kuipers en organist/pianist Henri Heuvelmans 13 jaar bestaan en volop bijgedragen aan de vieringen om 11.00 u. in de Thomas.
Voor een project in Peru van dominicaan F. van de Maas heeft het zelfs een elpee opgenomen (Aan de andere kant opnames van het latijnse koor Soli Deo Gloria) die in onze parochie grif werd verkocht.
De reünie, gehouden in een zaal van de Hofkerk in Amsterdam-Oost, was een feest. Henri Heuvelmans en Hans Tromp hadden het fantastisch georganiseerd. We hebben heel veel gepraat met elkaar en de nodige liederen gezongen – zo’n 60 stemmen klonken nog formidabel: ‘Uit vuur en ijzer zuur en zout’, ‘Waar blijft u met uw wonderen’ op muziek van Louis van Dijk, en enkele songs uit Jesus Christ, Superstar. En er was een quiz, waarin onze kennis over de jaren 60 en 70 in de Thomas werd beproefd.
Voor koffie, thee, frisdrank, bier en wijn, en heerlijk belegde broodjes was uitstekend gezorgd door Margreet Grondman – door haar zoon Daniel en zijn vriendin Emma werden we ruimschoots bediend.
Het was een super gezellig weerzien: hier en daar wat kreukels en veel grijze en witte koppen – de laatste ongemakken werden volop uitgewisseld. En we misten een paar oud-leden die intussen zijn gestorven.
Al met al een heerlijke middag met vele herinneringen in verhalen, foto’s en een video-presentatie – alsof het allemaal gisteren was gebeurd. Het gaf bij velen een gevoel van heimwee naar die sprankelende tijd.

Rob de Groot