PRIJSVRAAG: DE NIEUWE STAD.

In een mooie, goede en rechtvaardige stad is het fijn leven. Het beeld van een goede stad inspireert ons.
Op dit moment hangen er in Plein van Siena foto’s van gebouwen die gesloopt worden. Een kerk, een ziekenhuis en gevangenis (De Bijlmerbajes). Sloop betekent ruimte voor iets nieuws. Naar aanleiding deze fototentoonstelling: AFBRAAK GEBOUWEN van Birgitta Maes en Annelies Schouten, is door Plein van Siena een prijsvraag uitgezet. Deze prijsvraag luidt:
Als we denken aan een goede en inspirerende stad: wat moet er dan in de plaats komen als een gevangenis, kerk of ziekenhuis wordt afgebroken? Wat moet er met deze ruimte gebeuren? Welke bestemming moet de nieuwe ruimte krijgen?

U mag uw reactie geven, in welke vorm dan ook: een schilderij, tekening, gedicht, tekst of iets anders... Mailen of persoonlijk afgeven in de winkel, Rijnstraat 109.
Na 1 december worden de inzendingen bekeken door een jury bestaande uit: Marieke Maes en Angela Fabriek, bestuursleden van Plein van Siena. Zij zullen op basis van o.a. creativiteit, originaliteit en passend binnen het gedachtegoed van Plein van Siena, de inzendingen beoordelen. Op 15 december wordt de winnaar bekend gemaakt op de website van Plein van Siena. U wordt vooraf door ons benaderd.
Winnaar van deze prijsvraag ontvangt het fotoboek gemaakt door Birgitta Maes, een zwart wit exemplaar of door Annelies Schouten, een gekleurd exemplaar. Deze twee exemplaren en de foto-expositie zijn te bezichtigen in onze winkel, Rijnstraat 109, op donderdag van 13:00 tot 17:00 en op zaterdag van 12:00 tot 17:00.

Uw reactie kunt u vóór 1 december a.s mailen naar: info@pleinvansiena.nl met als onderwerp: “prijsvraag foto-expositie” of u kunt uw werkstuk afgeven vóór 1 december in de winkel a.d. Rijnstraat 109, elke donderdag tussen 13:00-17:00 en zaterdag van 12:00 tot 17:00. Graag uw naam en e-mail en telefoonnummer erbij te vermelden.

Wij wensen jullie veel inspiratie!

Bestuur Plein van Siena